Błędy w systemie, oprogramowaniu itd. to normalne sprawy w codziennym użytkowaniu komputera. Mi tym razem przyszło naprawiać połączenie internetowe Neostrada TP.
PROBLEM:
Przy próbie połączenia się występował błąd 720 (Próba połączenia nie powiodła się, ponieważ ten komputer i komputer zdalny nie były w stanie uzgodnić protokołów kontrolnych PPP). Zanim wziąłem się do pracy najpierw przeczytałem różne informacje dotyczące tego tematu w internecie (fora, rozwiązania). Dużo naczytałem się o resetowaniu protokołu TCP/IP itp. (z resztą każdy może sam sprawdzić jakie dziwne rozwiązana są).
ROZWIĄZANIE:
Pierwsze co to przyszło mi na myśl, że coś może być źle w ustawieniach samego połączenia neostrada. Czyli start -> panel sterowania -> połączenia sieciowe -> właściwości połączenia neostrada tp. Wystarczyło zmienić numer kierunkowy z adsl (w moim przypadku tak tam było wpisane) na * (gwiazdkę). Sam miałem kiedyś przez jakiś czas neostradę i z tego co pamiętam to tam zawsze powinna być gwiazdka, bo jeśli jest coś innego nawet zalecane ppp to potrafią występować problemy z połączeniem.
W tym przypadku błąd 720 przestał występować. Nie było potrzebne resetowanie winsock, TCP/IP czy też reinstalacja protokołu/modemu. Sam modem jako urządzenie także nie był uszkodzony (jak to na niektórzy sugerują). Po prostu numer kierunkowy był błędny. Dlatego polecam sprawdzić czy przypadkiem tam właśnie nie jest wpisane adsl lub ppp (albo też coś innego niż *) jeśli występuje błąd 720.